Verkoopmakelaar

Je huis verkopen

Je woning verkopen is geen dagelijkse bezigheid. Dus die paar keer in je leven dat je dat doet, wil je een makelaar hebben die naar je luistert, die vooruitdenkt en de woning snel verkoopt voor de hoogst mogelijke prijs. Dit is precies de werkwijze die bij Fred de Bas Makelaardij centraal staat.

Verkoopstrategie

In een vrijblijvend kennismakingsgesprek vertellen we graag over onze eigentijdse aanpak. Bijvoorbeeld over de professionele fotografie en de uitgekiende wijze waarop we de woning onder de aandacht brengen van potentiële kopers. Naast Funda en andere verkoopsites is sociale media hierin enorm belangrijk geworden. Hiervoor hebben wij onze eigen digitale-marketingspecialist Britt, zij kan dit als geen ander.

Eigen woning website

Voor elke woning die wij mogen verkopen, creëren wij een eigen website jouwadres.nl. Dit kan je zien als een digitale brochure met alle relevante informatie zoals kenmerken en foto’s. Voor kopers natuurlijk erg fijn dat ze alle informatie 24/7 online kunnen bekijken, zonder dat ze eerst een brochure bij ons hoeven op te halen.

Stappenplan verkoop woning

1 Kennismaken en gratis waardebepaling

Allereerst komen we vrijblijvend bij je langs voor een gesprek en horen we je wensen aan. Wij vertellen onze verkoopstrategie waarvan wij denken dat deze het beste aansluit bij je woning. Ook krijg je van ons een gratis waardebepaling.

2 Verkoopvoorstel met heldere afspraken

Na enkele dagen ontvang je van ons een verkoopvoorstel. Hierin worden alle afspraken die zijn gemaakt, duidelijk vastgelegd zodat je niet voor verrassingen en onvoorziene kosten komt te staan. Wij zijn aangesloten bij het VBO en werken volgens de gedragscode van het VBO.

3 Verkoopdossier en fotografie

Als je besluit dat we je woning mogen verkopen dan gaan we alle relevante informatie verzamelen voor het online verkoopdossier. Met dit online dossier spelen we in op de groeiende behoefte om het verkoopproces transparanter te maken. Elke afspraak, bezichtiging of bieding is hierin te zien.
Vervolgens zal een professionele fotograaf de woning vastleggen op foto en video, en wordt de woning ingemeten volgens het NEN 2580 keurmerk. Voor de fotograaf uit, krijg je van ons gratis advies hoe je de woning het beste kan stylen voor een optimaal resultaat.

4 Eigen website

Nu creëren we een unieke website speciaal voor jouw woning. Hierin komen de gegevens te staan die voor een koper van belang zijn zoals alle kenmerken, foto’s, video’s en kadastrale gegevens. Deze website oftewel digitale brochure is dus 24/7 te bekijken door elke potentiële koper.

5 Online presentatie

De woning wordt sfeervol gepresenteerd op Funda en andere sites die van belang zijn. Ook zetten wij sterk in op de presentatie op Facebook en Instagram, onze eigen Britt is hierin opgeleid en verzorgt dit tot in de puntjes.
Daarnaast brengen we de woning onder de aandacht bij onze collega makelaars. Wat ons onderscheidt ten opzichte van de meeste andere makelaars is dat we ook contacten hebben met makelaars in de Randstad. Er is in Amsterdam e.o. erg veel vraag naar woningen in Amersfoort. Dit zorgt er voor dat er veel aandacht voor jouw woning zal zijn wat ten goede komt aan de prijs die jij er voor gaat krijgen.

6 Bezichtigingen en onderhandelingen

Nu is een spannend moment aangebroken; de bezichtigingen. Wij zullen aanwezig zijn bij elke bezichtiging, de kijkers voorzien van informatie en eventuele vragen beantwoorden. Dan volgen de biedingen, hierbij gaan we voor de hoogste prijs tegen de beste voorwaarden. In de huidige markt loopt het vaak uit op een zogenaamde inschrijving. Hierbij doen meerdere geïnteresseerden een eenmalig eindbod en kiezen we samen het meest aantrekkelijke bod. Alle biedingen zijn door jou te zien in het online verkoopdossier.

7 Koopakte en financiering

Wanneer er overeenstemming is over de prijs, opleverdatum en eventueel ontbindende voorwaarden, is de deal gesloten en kunnen we de koopakte gaan opmaken.  Deze wordt ondertekend door koper en verkoper, indien gewenst kan dit digitaal. Na de ondertekening gaat de koopakte naar de notaris en heeft de koper drie dagen bedenktijd, na deze drie dagen is de koop rond. Als er een voorbehoud van financiering is, heeft de koper de tijd om dit binnen de afgesproken periode in orde te krijgen.

8 Notaris en overdracht

Voordat we naar de notaris gaan, zal er een eindinspectie van de woning plaatsvinden die uiteraard door ons begeleid wordt. Daarna gaan we naar de notaris waar je samen met de kopers de leveringsakte tekent dat vooraf door ons is gecontroleerd op gebreken of onjuistheden, hiermee is de levering een feit. Deze levering houdt niet in dat onze dienstverlening stopt, we blijven voor je klaarstaan als er vragen zijn.

bekijk aanbod